انواع چسب های ساختمانی

انواع چسب های ساختمانی

انواع چسب های ساختمانی

امروزه صنعت ساختمان از بهترین مصالح و تکنولوژی های به روز استفاده می کند. یکی از عناصری که تغییر کرده است، تکنیک اتصال مواد مورد استفاده در ساختمان، است. در گذشته این قطعات فقط با استفاده از سخت افزارهایی مانند میخ، پیچ و مهره متصل می شدند، امروزه از انواع چسب ها در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. چسب ماده ای است که برای اتصال دو یا چند جسم به هم استفاده می شود. جای تعجب نیست که انواع مختلفی از چسب ها در بازار موجود باشد که به طور خاص برای انواع مصارف استفاده شود. در ادامه فروشگاه چسب هبلکس اطلاعاتی درباره انواع چسب های ساختمانی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

انواع چسب های ساختمانی

طبقه بندی چسب ها

بسته به چگونگی ساخت، چسب ها را می توان به چند روش طبقه بندی کرد. در زیر شش نوع چسب اصلی وجود دارد که شامل چسب های صنعتی و غیر صنعتی است. همه ی این موارد امروزه در بازار موجود است که می توان از آنها در موارد مختلف استفاده کرد.

1-رزین ها

رزین ها به طور کلی در اتصال فلزات، مورد استفاده قرار می گیرند. زمانی که از رزین ها در سطوح استفاده می کنید، پاک کردن آن از روی سطح کار بسیار دشواری است. این ویژگی رزین ها باعث استفاده از آنها در کاربردهای صنعتی شده است. رزین ها از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده اند به همین دلیل آنها را به عنوان چسب های غیرآلی طبقه بندی می کنند.

2-اپوکسی ها

چسب های اپوکسی از دو جز رزین ها و سخت کننده ها تشکیل شده است. از آنجا که انواع مختلفی از رزین ها و سخت کننده ها در دسترس هستند، انواع متفاوتی از اپوکسی ها در بازار موجود است. کاربردهای نوآورانه زیادی برای استفاده از چسب های اپوکسی وجود دارد.

3-چسب های مذاب داغ

یکی از پرکاربردترین چسب ها، چسب های مذاب داغ است. از این نوع چسب می توانید برای مصارف صنعتی و غیر صنعتی استفاده کنید.

به طور معمول، اکثر چسب های دیگر پس از پایان فرآیند پخت، دستکاری نمی شوند. زمانی که چسب ها سفت می شوند، قالب بندی مجدد آن کار چندان راحتی نیست، اما چسب های مذاب داغ امکان قالب بندی مجدد را دارند. زمانی که از چسب های مذاب داغ استفاده می کنید اتصال مواد مختلف به راحتی صورت می گیرد، حتی می توانید آن ها را دوباره ذوب کنید و بر اساس نیاز خود آن را تغییر دهید.

4-چسب های اکریلیک

تولید چسب های اکریلیک در مقایسه با انواع دیگر چسب ها کمی زمان بر هستند. این نوع چسب معمولا به صورت خمیر در می آیند سپس باید مدت زمان زیادی را صبر کنید تا خشک شوند. یکی از کاربرد آنها در ساخت و ساز است، همچنین آنها با چوب، فلز، شیشه، سایر مواد دیگر سازگار است. به همین دلیل استفاده از چسب های اکریلیک در تجارت ساختمانی مفید است. از این نوع چسب بیشتر برای چسباندن لبه ها استفاده می شود، زمانی که چسب اکریلیک را روی لبه های سطح زده می شود آنها را به هم جوش می دهد و در واقع ساختار شیمیایی سطوح را تغییر می دهد.

انواع چسب های ساختمانی

5-اسپری های تماسی

از این نوع چسب بیشتر برای اتصال موقت بین دو سطح استفاده می شود. از اسپری های تماسی در ساخت و ساز و نجاری استفاده می شود. از آنجا که هیچ لکه ای روی سطوح باقی نمی گذارد، برای دکوراسیون منزل و سایر کاربردهای غیر صنعتی ایده آل هستند.

6-چسب پارچه ای

از چسب پارچه ای در صنعت نساجی زیاد استفاده می شود. این نوع چسب شبیه به چسب های پلی ونیل استات است، از آنها بیشتر برای مواردی که زمان کافی برای دوخت وجود ندارد استفاده می شود.

به جز موارد گفته شده انواع دیگر چسب ها مانند چسب های رسانا، فشار، پلی اورتان، چسب های چوب، چسب آینه ماشین و غیره در بازار موجود است.

مزایای استفاده ازچسب

  • چسب ها بسیار کارآمد هستند و در یکپارچگی ماده دستکاری ایجاد نمی کنند.
  • چسب ها دارای انعطاف پذیری بالا هستند و می توانند باعث صرفه جویی در وقت شما شوند.
  •  می توان چسب ها را در هر سطحی استفاده کرد، این امر باعث تنوع بالا کارکرد آنها می شود.
  • با استفاده از چسب ها می توانید هزینه ها را کاهش دهید. چسب های صنعتی بسیار قوی هستند و کاربردهای زیادی دارند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *