مزایای ساخت خانه با بلوک هبلکس

مزایای ساخت خانه شما با بلوک هبلکس

مقدمه

ساخت و ساز یکی از فعالیت‌ های اساسی در تمام جوامع است که به عنوان یکی از نیازهای بنیادی انسان به حساب می ‌آید. در طول تاریخ انسان‌ ها برای ساخت خانه‌ ها و سازه‌ های مختلف از انواع مواد ساختمانی استفاده کرده ‌اند. یکی از این موادی که در سال‌ های اخیر بسیار محبوب شده است، بلوک هبلکس می باشد.

بلوک هبلکس یک نوع بلوک ساختمانی است که از مخلوطی از پودر آلومینیوم، ماسه سیلیسی، آهک، سیمان و آب ساخته می ‌شود. این بلوک‌ ها به شکل مستطیلی با ضخامت مشخص قابل تولید هستند و در ابعاد مختلف وجود دارند. بلوک هبلکس به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فردی که دارد در پروژه های ساختمانی به صورت گسترده، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این مقاله، به بررسی مهم ترین مزایای ساخت خانه با بلوک هبلکس می پردازیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا در ساخت خانه از بلوک هبلکس استفاده می شود؟

وزن کم بلوک هبلکس

یکی از ویژگی‌ های بارز بلوک هبلکس، وزن نسبتا کم آن است. این خصوصیت باعث شده، تا بلوک هبلکس در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه‌ ای داشته باشد.

یکی از اصلی ‌ترین مزایای ساخت خانه با بلوک هبلکس، سهولت در حمل و نقل بلوک هبلکس در پروژه های ساختمانی است. به دلیل وزن کم این بلوک ها، به راحتی قابل جابجایی هستند و می ‌توانند با استفاده از ماشین آلات ساختمانی یا حتی به صورت دستی به محل پروژه منتقل گردند. این امر باعث صرفه ‌جویی در زمان و هزینه ‌های حمل و نقل می ‌شود و عملیات ساخت و ساز را تسهیل می‌ بخشد.

چرا در ساخت خانه از بلوک هبلکس استفاده می شود

وزن پایین بلوک هبلکس همچنین تاثیر مستقیمی بر پایه‌ های سازه دارد. با استفاده از آن، بار وزنی که به پایه‌ ها و ستون‌ های سازه وارد می‌ شود، کاهش یافته و بار متعادل ‌تری بر روی سازه توزیع می گردد، این امر می‌ تواند به عنوان یک مزیت مهم محسوب شود، زیرا باعث کاهش نیروها و فشارهای وارد بر سازه شده و در نتیجه استحکام و پایداری آن را افزایش می ‌دهد.

عایق حرارت بودن بلوک هبلکس

یکی از خصوصیات بارز بلوک هبلکس، قابلیت عایق‌ بودن آن در برابر حرارت است. در واقع ساختار داخلی این بلوک نیز به عایق ‌بودن آن کمک می‌ کند. در فصل‌ های سرد بلوک هبلکس می ‌تواند از زیاد شدن هزینه‌ های گرمایشی جلوگیری کند و در فصل‌ های گرم نیز مانع ورود حرارت زیاد به داخل ساختمان شود.

با توجه به عایق بودن این بلوک در برابر حرارت، استفاده از آن در ساختمان‌ ها می ‌تواند به بهبود کارایی انرژی و کاهش هزینه ‌های حرارتی و سرمایشی کمک کند. از فروشگاه چسب هبلکس می توانید ملات های مخصوص هبلکس برای ایجاد یک اتصال قوی بین این بلوک ها را خریداری نمایید.

عایق حرارت بودن بلوک هبلکس

مقاوم بودن در برابر زلزله

بلوک‌ های هبلکس به دلیل استفاده از مواد مقاوم و سازگار با زلزله، می ‌توانند مقاومت ساختاری بالایی داشته باشند. این بلوک ‌ها قادرند نیروهای زلزله را به خوبی جذب کنند و صدمات ناشی از زلزله را کاهش دهند. اما برای اطمینان از مقاومت ساختمان در برابر زلزله، نیاز به مدیریت طراحی و اجرای صحیح سازه با استفاده از بلوک هبلکس و سایر عوامل مرتبط است.

به طور کلی طراحی سازه با استفاده از بلوک هبلکس باید توسط مهندسین متخصص صورت بگیرد و با استفاده از مفاهیم و استانداردهای زلزله‌ ای مربوطه انجام شود، تا سازه مقاوم در برابر زلزله شود. این امر شامل انتخاب مناسب ابعاد و ضخامت بلوک هبلکس، استفاده از اتصالات قوی و مقاوم مثل چسب بلوک هبلکس و… می باشد.

عایق رطوبت و یخ زدگی

بلوک هبلکس در مقایسه با برخی از مصالح ساختمانی دیگر می ‌تواند به عنوان یک عایق مناسب در برابر رطوبت عمل کند. ساختار متخلخل و وجود حباب های زیاد در این نوع بلوک سبب عایق شدن آن در برابر رطوبت شده است. این فضاهای خالی می‌ توانند قابلیت جذب آب را کاهش داده و از نفوذ رطوبت به داخل سازه جلوگیری کنند. بنابراین استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان ‌ها می ‌تواند به کاهش رطوبت و مشکلات دیگر مانند: یخ زدگی، پوسیدگی و رشد قارچ و پوسته پوسته شدن  ساختمان کمک کند.

عایق رطوبت و یخ زدگی

در کل بلوک هبلکس می ‌تواند به عنوان یک عایق مناسب در برابر رطوبت عمل کند، اما در طراحی و اجرای صحیح سازه باید از سیستم ‌های عایق ‌بندی و تهویه مناسب هم استفاده شود، تا به بهترین شکل ممکن از این ویژگی‌ ها بهره‌ برداری کنید.

عایق صوتی

بلوک هبلکس به عنوان یک ماده ساختمانی می‌ تواند به میزانی به عایق سر و صدا بودن سازه کمک کند. حباب ها و فضاهای تو خالی موجود در این مدل بلوک می ‌توانند امواج صوتی را جذب و بازتاب کنند و بدین ترتیب از انتشار صدا جلوگیری نمایند.

سرعت اجرا

بلوک هبلکس به دلیل ابعاد بزرگ و وزن کم، باعث افزایش سرعت اجرا در ساختمان ‌ها می ‌شود. نصب و قرار گیری سریع آن ها کنار هم به کاهش زمان ساخت و هزینه‌ های مربوط به نیروی کار کمک می کند.

سخن پایانی درباره استفاده از بلوک هبلکس در پروژه های ساختمانی

در این مقاله، درباره مزایای ساخت خانه با بلوک هبلکس و چسب مخصوص آن، توضیح  دادیم. چسب هبلکس به دلیل خواص چسبانندگی قوی، قادر است این بلوک ها را به یک دیگر و به سطوح مختلف به صورت محکم و بدون نیاز به اتصالات مکانیکی متصل کند. این اتصالات قوی می‌ توانند بارهای عمودی و افقی را به خوبی انتقال دهند و افزایش سرعت اجرای پروژه ساخت خانه را فراهم کنند.

علاوه بر آن نصب و قرار گیری بلوک‌ های هبلکس بر روی هم به خاطر وزن سبکی که دارند، آسان بوده و این خصوصیت به کمتر شدن زمان ساخت و ساز و صرفه‌ جویی در هزینه‌ های مربوط به نیروی کار و حمل و نقل کمک زیادی می کند. در نتیجه انتخاب و خریداری آن ها بهترین گزینه برای ساخت خانه ی شما است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *