روش اجرای چسب هبلکس

روش اجرای چسب هبلکس

طر استفاده از چسب هبلکس

در اجرای دیوار بلوک هبلکس ابتدا باید در روز اول اجرا به اصطلاح دیوار هبلکس را یک رجی کنیم. بدین ترتیب که یک ملات از ماسه و سیمان به ضخامت چهار تا پنج سانتی متر روی کف و در محل دیوار هبلکس و به ضخامت دیوار هبلکس مورد نیاز اجرا میکنیم.

1. سطح را آماده کنید: اولین مرحله برای موفقیت آمیز استفاده از چسب بتن ، تمیز کردن سطح بتن است. این روش تمیز کردن ، سنگ ها و تراشه های سست شده را از مکانی که می خواهید از چسب بتن استفاده کنید، جدا می کند. همچنین اتصال و پنهان سازی بهتر را تضمین می کند.
2. چسب  را آماده کنید: بسته به نوع محصولی که خریداری می کنید ، ظرف را چند دقیقه قبل از استفاده تکان دهید. قبل از آن ، قبل از استفاده از چسب ، درجه حرارت مناسب را بررسی کنید. دلیل آن این است که اکثر محصولات فقط در شرایط خاص آب و هوایی کار خواهند کرد. به عنوان مثال، برخی فقط در دمای سرد یا گرم کار خواهند کرد. ما به شما توصیه می کنیم در صورت تهاجمی یا ناپایدار بودن هوا، کالاهایی را خریداری کنید که در دمای سرد و گرم کار می کنند.
3.سطوح خود را تراز کنید: سطوحی را که می خواهید به هم متصل شود بهم نزدیک کنیدو توازن را برقرار کنید. پس از این، چسب را برای مدتی بگذارید. توجه داشته باشید که هر محصول زمان پخت مشخصی دارد. از این رو ، مدت زمان خشک شدن چسب از یک محصول با محصول دیگر متفاوت است. بنابراین ، بگذارید پروژه شما خشک شود همانطور که در دستورالعمل و بررسی ما نشان داده شده است تا بهترین نتیجه را نشان دهد.
4.از تجهیزات ایمنی استفاده کنید: دستکش و ماسک برای استفاده از چسب های بتونی ضروری است. اگرچه بیشتر محصولات ما بوی کمی دارند و خطری ندارند ، اما استفاده از ماسک  و دستکش در حین حال کار لازم است  خصوصاً دستکش که هنگام تماس با چسب ، از دست در برابر پوست محافظت می کند.

استفاده از چسب هبلک یک روش ساده و در عین حال موثر برای اتصال بلوک است. بیشتر چسب ها به عنوان اتصال دهنده و عامل اتصال عمل می کنند و هم چنین  سرمایه گذاری های ارزان قیمتی هستند که مطمئناً بتن شما را برای عملکردی پایدار و قابل اعتماد تقویت می کنند.

چند نکته برای اجرای چسب هبلکس

  • یک ردیف از دیوار هبلکس را روی آن به شکل کاملا شاقول و تراز اجرا میکنیم و از ادامه چیدن دیوار هبلکس در آن روز جلوگیری کرده و در یک طبقه کل یک رگی کردن دیوار هبلکس را تکمیل می کنیم.
  • یک روز بعد که رگ های اول دیوار هبلکس کاملا خشک شد نسبت به چیدمان الباقی ارتفاع دیوار هبلکس اقدام می کنیم.
  • مقدار مورد نیاز چسب هبلکس در اجرای یک دیوار با بلوک سبک اتوکلاو 25 کیلوگرم در هر مترمکعب می باشد.
  • ابتدا پاکت چسب هبلکس را باز کرده و مقدار مورد نیاز را در یک سطل پلاستیکی تخلیه می کنیم و به نسبت چسب پودری مقدار حدودا 25 درصد آب نیز به پودر اضافه میکنیم تا یک ماده خمیری شکل بدست آید.
  • بهتر است قبل از مالیدن چسب به بلوک سطح بلوک از هرگونه خاک و کثیفی نظافت شده و کمی نمناک شود و سپس روی بلوک و دو طرف آن را با کمک کاردک شانه ای به چسب ساخته شده آغشته می کنیم. ضخامت چسب حداقل باید 5 میلی متر باشد.

نکته حائز اهیمت در اجرای بلوک و چسب هبلکس این است که پس از تکمیل چیدمان دیوار هبلکس تمام بندهای افقی و عمودی روی سطح دیوار را نیز باید با چسب هبلکس پر کنیم تا پس از اجرای عملیات گچکاری، لایه گچ فرورفته درون درزها ترک نخورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *