بهترین چسب برای ساخت گیتار

بهترین چسب برای ساخت گیتار چیست؟

بهترین چسب برای ساخت گیتار چیست؟

شاید شما هرگز واقعاً زیاد به آن فکر نکرده باشید یا فقط از چسب های توصیه شده در کتاب استفاده کرده اید. در ادامه فروشگاه چسب هبلکس مطالبی در مورد چسب مخصوص گیتار توضیح می دهد.

با انتخاب دقیق بهترین چسب های ممکن مخصوص هر قسمت گیتار، می توان ویژگی های ساختاری / عملکردی ساز گیتار را افزایش داد و صدای گیتار را همزمان بهبود بخشید.

اکثر مردم اهمیت وجود چسبی را می دانند که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند گیتار را در کنار هم نگه دارد. و اینکه این چسب باید زمان کار مناسب برای قسمت خاصی از گیتار را داشته باشد.

با این وجود، هرچه می گذرد سازنده های ساز گیتار درک صحیح تری از چگونگی تأثیر هر چسب مختلف بر صدای هر قسمت و حتی صدای نهایی گیتار تمام شده پیدا می کنند.

اکنون پس از آزمایش هر چسبی که می توان روی بیش از 100 گیتار پیدا کرد مجموعه ای از چسب ها وجو دارند. که ثابت شده است بهترین انتخاب برای هر برنامه خاص براساس ویژگی های ساختاری و نحوه تأثیر آنها و کمک به شکل گیری آنها است.

بیایید انواع اصلی چسب ها برای ساخت گیتار و چسب های متداول را بررسی کنیم.

انواع اساسی چسب برای ساخت گیتار

با توجه به این موضوع بیایید کار خود را با بررسی انواع چسب چوب شروع کنیم. که با موفقیت توسط بسیاری از ستایشگران بزرگ برای ایجاد خلاقیت های عالی خود استفاده شده است که هنوز هم الهام بخش موسیقی نوازندگان گیتار و دوستداران موسیقی در سراسر جهان است.

اینها اساس پالت چسب های ما را تشکیل می دهند که می توانیم از آنها استفاده کنیم. زیرا فقط چسب مناسب برای هر قسمت از گیتار را برای عملکرد و صدا پیدا می کنیم.

 

بهترین چسب برای ساخت گیتار

بهترین چسب برای ساخت گیتار

 

در ادامه چند مورد از انواع آن را توضیح خواهیم داد.

 

چسب های حیوانات (کلوئید پروتئین)

برای قرن ها چسب های حیوانی مورد استفاده قرار می گرفتند. این محصولات هنوز هم برای بسیاری از کاربردهای مختلف به عنوان بهترین چسب در نظر گرفته می شود.

چسب های حیوانی از بافت، پوست و استخوان حیوانات شبیه ژلاتین ساخته می شوند. این چسب ها می توانند به صورت دانه ای فروخته شوند. که باید مخلوط و گرم شوند یا به صورت مایع آماده استفاده از بطری باشند.

این چسب ها شگفت انگیز و عالی با مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها هستند.

 

رزین PVA / آلیفاتیک (پلی وینیل استات)

چسب PVA احتمالاً متداول ترین نوع چسب چوب در جهان است. چسب های خانواده PVA شامل چسب سفید و چسب آلیفاتیک رزین (چسب زرد) با چسب سفید است.

چسب زرد مخصوصاً برای ساخت گیتار بسیار خوب است که محبوبیت آن را توضیح می دهد. و دارای ویژگی های زیادی است.

این ویژگی ها (که می تواند با مارک واقعی چسب متفاوت باشد) می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • زمان کار خوب
  • تنظیم سریع
  • زمان بستن کوتاه
  • تمیز کردن آسان
  • مقاومت در برابر سرما

اپوکسی (پلی اپوکسیدها)

اپوکسی یک رزین چسبی دو بخشی است که در صدها تنوع مختلف برای دامنه دما و قدرت موجود است. این محصول توانایی پر کردن شکاف زیاد، کنترل زمان پخت و در بسیاری از موارد توانایی اتصال خوب به چوب های روغنی درخشان را داراست.

این چسب اغلب برای لمینیت روکش ها، چسباندن قطعات در مواردی که اجتناب از آب در اتصال چسب مفید است، پر کردن منافذ و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *