مزایای چسب بلوک هبلکس

مزایای استفاده از چسب بلوک هبلکس

مقدمه

در بلوک هبلکس علاوه بر مواد معدنی چسبنده مانند سیمان از مواد پلیمری نیز برای افزایش قدرت چسبندگی استفاده شده است.

پس از اجرای بلوک هبلکس و آغشته کردن دو طرف و سطح بالای بلوک هبلکس با حداقل 3 میلی متر چسب هبلکس ، پس از گذشت سه ساعت به قدری این چسب هبلکس ساختار بدنه دیوار ساخته شده با بلوک هبلکس را مستحکم می کند که تخریب جزئی دیوار دیگر میسر نیست و باید کل دیوار تخریب گردد بطوری که از محل الصاق چسب به بلوک دیوار هبلکس جدا نخواهد شد.

لذا توصیه می گردد که نقشه های اجرایی معماری قبل از اجرا دقیق بررسی گردد تا دچار تغییرات و تخریب و خسارت در دیوار و چسب هبلکس نشویم.

مشخصات چسب بلوک هبلکس

رنگ سفید و خاکستری
مقدار ملات برای استفاده در بلوک های هبلکس اندازه 2-3 میلی متر
بهترین دما برای استفاده از ملات هبلکس 10+ سانتی گراد
بسته بندی 25 کیلوگرمی
مدت زمان ماندگاری حدود 2 ساعت
میزان مصرف متناسب با نیاز مشتریان
میزان قدرت چسبندگی بسیار بالا
کاربرد ساخت انواع ملات پایه گچ و سیمانی جهت چسباندن انواع بلوک های دیواری ساخت چسب سیپورکس، ساخت ملات خشک آماده، ساخت چسب بتن سبک و …

مزایای استفاده از چسب هبلکس

  • استفاده از چسب هبلکس بسیار راحت است

کاربری آسان و راحت چسب های بلوک هبلکس باعث شده است تا امروزه از این نوع مصالح به وفور در پروژه های ساختمانی استفاده شود. شما عزیزان می توانید بسته به نیاز خود مقداری از این ملات آماده را با آب ترکیب کرده و برای ترمیم خط و خش سطح بلوک، پرکردن فاصله میان بلوک هبلکس و غیره استفاده کنید.

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب

با توجه به نوع متریالی که در تولید چسب بلوک هبلکس به کار رفته است، در صورت استفاده از این نوع چسب در فاصله میان بلوک هبلکس و در نهایت خشک شدن آن، در برابر جذب آب و رطوبت بسیار مقاوم می باشند.

  • چسبندگی عالی به سطح

چسب های هبلکس می توانند چسبندگی عالی به سطوح اضافه کنند.

  • زمان دهی مناسب جهت چسباندن قطعات هبلکس

با کمک این نوع مصالح ساختمانی می توانید در بازه زمانی کوتاه، قطعات بلوک هبلکس را به یکدیگر بچسبانید.

  • قابلیت تطابق با سایر مصالح ساختمانی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از چسب بلوک هبلکس، قابلیت تطابق با سایر مصالح ساختمانی دیگر می باشد. این امر بدین معناست که پس از نصب بلوک های هبلکس، می توانید انواع مصالح ساختمانی را بسته به نیاز پروژه خود بر روی چسب های هبلکس به منظور دیوار چینی، کاشی کاری و سایر موارد دیگر اعمال کنید.

  • به عنوان عایق گرما و سرما

استفاده از چسب های هبلکس در پروژه های ساختمانی، می تواند باعث شود تا به عنوان یک عایق در برابر سرما و گرما عمل کند.

  • قدرت استحکام بالای چسب هبلکس

در ترکیبات به کار گرفته در ساخت ملات چسب هبلکس عمدتا از مواد معنی مانند سیمان و پودر سنگ استفاده می شود که این ترکیب همان مواد معدنی به کار گرفته شده در ساخت بلوک هبلکس است به همین دلیل پس از چسبدگی چسب هبلکس به بلوک هبلکس ، تمام مولکول های چسب هبلکس به ترکیبات مولکولی بلوک هبلکس ترکیب همگنی به وجود خواهد آمد و بدین ترتیب با گذشت سالها شاهد ترکیب شیمیایی بلوک هبلکس با چسب هبلکس بوده و این ترکیب دچار گسست و ترک نخواهد شد.

توضیحات محصول چسب هبلکس

چسب بلوک AAC یک ملات سیمانی آماده برای چسباندن و متصل کردن بلوک های سبک هبلکس به یکدیگر در ساخت یک دیوار سبک است.

این ملات مخلوط شده و تولید شده در کارخانه است که با مواد اولیه با دقت انتخاب شده مانند شن و ماسه درجه بندی شده ، چسب های معدنی و سیمان پرتلند معمولی (OPC) در ترکیب با مواد افزودنی پلیمری انتخاب شده که به ایجاد پیوند مکانیکی و چسبندگی بین بلوک ها به یکدیگر به سطح کمک می کند.

ترکیب بسیار پیشرفته چسب هبلکس که برای استفاده با آب برای تولید ملات تیکسوتروپیک با مقاومت بالا طراحی شده است ، با رعایت نکات سختگیرانه کیفیت و مطابق با استانداردهای ASTM C 1660-09 استاندارد جهانی برای ملات بستر نازک برای بلوک های سبک اتوکلاو مطابق با الزامات است استانداردهای ملی و بین المللی تولید می شود.

  • درصد مصرف پایین و مقرون به صرفه بودن چسب هبلکس

چسب های هبلکس کمترین ضایعات را دارند، این امر باعث شده است تا این محصول به یکی از مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی در بسیاری از پروژه ها استفاده شود.

  • در صورت استفاده از چسب بلوک هبلکس، بار اضافه ای به ساختمان وارد نمی شود

چسب های هبلکس در واقع ملات های آماده و خشک هستند، با توجه به نوع متریال که در تولید چسب هبلکس استفاده شده است، در صورت استفاده از آن ها پروژه های ساختمانی، هیچ گونه وزن اضافه ای به ساختمان ها وارد نمی کنند. به جای استفاده از ملات های سنگین برای پرکردن بلوک های در ساخت و ساز، بهتر است از چسب بلوک هبلکس استفاده کنید.

صرفه جویی:

در صورتی که دیوار بلوک هبلکس با ملات ماسه سیمان کار شود علاوه بر اینکه عایق بودن دیوار هبلکس از بین میرود مقدار مصرف ملات ماسه و سیمان نیز با یک لایه سه سانتی متری زیاد است.

ضمنا معمولا به اندازه مورد نیاز ملات ساخته نخواهد شد و همیشه مقداری از ملات ماسه و سیمان باقی مانده و به ضایعات منتقل میشود.

چسب بلوک هبلکس با یه لایه حداقل 3 میلی متری و به شکل خمیری مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا میتوان به اندازه مورد نیاز یک دیوار هبلکس و به شکل بسیار دقیق ملات چسب هبلکس را آماده کرد بطوری که هیچگونه ضایعات چسب هبلکس باقی نماند و اگر هم کمی از چسب هبلکس باقی ماند برای درزگیری بندهای افقی و عمودی روی سطح دیوار هبلسک استفاده خواهیم کرد.

ویژگی های اصلی چسب های بلوک هبلکس

مقاومت بالا (مقاومت در برابر انعطاف پذیری کششی): ترکیب چسب هبلکس بصورت بهینه و پلیمری ، مقاومت پیوند اضافی جدا از اتصال مکانیکی ماسه و سیمان را به دلیل ترکیبات نگهدارنده هیدراتاسیون فراهم می کند که باعث ایجاد دیواره مستحکم با دوام طولانی مدت می شود.

خود پخت: پس از اتمام کار بلوک ، نیازی به عمل آوری نیست ، بنابراین منابع حیاتی مانند آب صرفه جویی می شود.

قابلیت انعطاف پذیری و بهبود کارایی: به دلیل اضافه شدن پلیمرها باعث بهبود کیفیت ، احتباس آب و زمان باز شدن ملات می شود.

فضای ذخیره سازی کمتر: پیوند هوشمند  چسب هبلکس آماده است تا با حذف نیاز به ذخیره سازی عمده شن و سیمان ، محصول را در آنجا مخلوط کند.

دقت ساخت: به دلیل کاربرد اندازه گیری شده و بستر نازک ، ساخت دیوار دقیق است.

ساخت سریع و بهره وری بالاتر: ترکیب دقیق یک ملات امکان نصب بلوک بدون وقفه را فراهم می کند ، که از نظر زمان بسیار کمتر از ملات های معمولی و عادی است. این ترکیب همراه با کیفیت کارایی خوب ، پخش مواد و عدم نیاز به پخت ، سرعت ساخت را افزایش می دهد فقط 24 تا 48 ساعت قبل از مرحله بعدی مانند گچ کاری لازم است.

مقاومت در برابر چکش کاری و کنده کاری: پیوندهای هوشمند چسب هبلکس قادر به مقاومت در برابر چکش کاری و کنده کاری مورد نیاز برای پنجره ، قاب درب و کانال پس از 48-72 ساعت هستند.

شکایت ASTM: برای انطباق با ASTM C 1660 -09 به طور خاص فرموله و آزمایش شده است و بر اساس استانداردهای تحقیق شده اطمینان به مصرف کننده کالا می دهد.

طریقه مصرف چسب هبلکس

به ازای هر مترمکعب بلوک هبلکس مقدار 25 کیلوگرم چسب هبلکس استفاده خواد شد و ترکیب آن با آب به نسبت یک سوم آب خواهد بود.

ضخامت ملات بکار رفته باید حداقل 3 میلی متر باشد.

پس از اجرای دیوار هبلکس کلیه درز های روی دیوار باید با چسب هبلکس پر شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *