ملات چسب چیست

ملات چسب چیست؟

ملات چسب چیست ؟

ملات چسب،  چسب مخصوصی است که از چسب های هیدرولیکی تشکیل شده است که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که از نام آن مشخص است برای چسباندن پوشش هایی مانند: کاشی کاری ، سنگفرش ، سرامیک و… استفاده می شود.  هم چنین می توان ملات های چسبی مخصوص مانند ملات چسب کاشی را نیز پیدا کرد. ملات چسب را می توان روی دیوارها و همچنین کف ، چه در داخل و چه در خارج از خانه استفاده کرد.  چسب هبلکس و قیمت چسب هبلکس را می توانید همانند چسب های دیگر و … از وب سایت ما مشاهده نمایید، هم چنین تا پایان همراه ما باشید تا با ملات چسب بیش تر آشنا شوید.

ملات چسب مناسب ترین آماده سازی برای گذاشتن روکش روی کف مانند کاشی کاری است. این ماده آماده سازی مخصوص، نوعی  پودر است که  وقتی با آب مخلوط شود ، محصولی ایده آل برای چسباندن کاشی است. آماده سازی ملات چسب به صورت مرحله ای انجام می شود.

ملات چسب چیست

انواع مختلف ملات چسب

در واقع ، انواع مختلف ملات چسب وجود دارد تا با انواع مختلف کار سازگار شود :ملات چسب دار بر پایه سیمان که گاهی اوقات سیمان چسب نیز نامیده می شود و ملات چسب بر اساس چسب های رزینی. به طور کلی ، ملات چسب محصولی است به صورت پودری است که در کیسه های 1 ، 5 یا 25 کیلویی فروخته می شود.  

بنابراین ملات چسب که برای اتصال پوشش ها ، چه در دیوارهای داخلی و کف و … استفاده می شود.  بنابراین ملات چسب داخلی ، ملات چسب خارجی ، ملات چسب داخلی و خارجی ، ملات چسب کف و ملات چسب دیواری وجود دارد! البته ، انتخاب ملات چسب شما با توجه به ماهیت کار شما انجام می شود ، با دانستن اینکه: از ملات چسب خارجی نیز می توان برای چسباندن کناره های داخلی استفاده کرد ، اما عکس این درست نیست (ملات چسب داخلی هرگز نباید در فضای باز استفاده شود).

چسب های خمیر بدون سیمان ، مستقیماً روی ناحیه ای که چسب زده می شود پخش می شوند . اما ملات اجازه نصب سریعتر را می دهد زیرا سریعتر از چسب تنظیم می شود هم چنین ارزانتر هم هست.  بهتر است برای آجر و کاشی های سنگین و بزرگ استفاده شود.

چگونه خوب از چسب استفاده کنیم؟

اگر محصول چسب پودری را انتخاب کرده اید ، توجه داشته باشید که برای تهیه خود ملات چسب ، باید پودر را با آب مخلوط کنید.  برای بدست آوردن خمیر خوب و یکدست ، باید ملات چسب را مخلوط کنید (بدیهی است که طبق دستورالعمل های موجود روی بسته بندی ها عمل کنید تا محصول چسب خوبی داشته باشد و باعث شود تا پوشش مورد نظر به طور موثر چسبانده شود) با استفاده از “میکسر مکانیکی” . سپس با استفاده از ماله یا کفگیر ، یک لایه ملات چسب ضخامت حدود 5 میلی متر بر روی تکیه گاه مورد نظر (دیوار یا کف) بزنید ، سپس پوشش انتخاب شده را قرار دهید.  اگر ابعاد پوشش شما مهم است (اسلب های بزرگ) ، می توانید با چسباندن دو برابر ، ملات چسب را بر روی سطح مورد نظر بمالید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *